Посолството на САЩ в София инвестира 240 хиляди долара във варненския културен център „РеБонкърс“ чрез Посланическия фонд за опазване на културното наследство (AFCP). Това съобщиха от институцията.
През лятото всяка седмица има музикален фестивал някъде из Обединеното кралство.
В някои части на света обаче няма възможности за танцуване с приятели насред някое поле, с бира в ръка и с припяване към музика на живо.
Именно на такова място Дуа Липа и баща Дукаджин Липа искаха да променят това, като поставиха началото на фестивала „Съни Хил“ в родния си град Прищина, Косово – част на света, където малко международни творци са правили турнета.
„Искам да променя реториката на това как хората мислят за Косово и за това, че то е разкъсвано от война“, каза Дуа по-рано тази година. „Когато живеех в Косово, никой от изпълнителите, които исках да видя, не идваше там“.
Дуа е родена в Обединеното кралство, но се премества в Прищина като дете, след като войната в края на 1990-те години причинява над 10 000 жертви, докато Косово се бори за независимост от Сърбия.<
Изложба „Небето, риза нетъкана” на студента по трансмедийни изкуства във Виена Александър Габровски се откри в галерия „A&G Art Meeting“ във Варна.
Творбите на младия автор, който е родом от Варна, са посветени на тъканта на реалността и нишките, които изплитат всичко около нас. Той представя маслена живопис, керамика, фотографски колажи, поезия. На откриването авторът прочете свои лирични творби и участва в 15-минутен пърформанс заедно с танцьорката Звезделина Станева и Калоян Васев.
В своето представление тримата чрез танц и песен събраха три разноцветни нишки, в които след това оплетоха и публиката. Танцът бе придружен и от четене на поетични творби и диалози. „Аз не танцувам, аз рисувам във въздуха. Не, аз не рисувам, а изписвам букви и изречения с тялото си. Не, аз не пиша с тялото си, аз танцувам“, изрече авторът по време на своя танц. Той бе облечен в
Строшена китара на Тейлър Суифт е намерила нов дом, след като някой е купил в eBay придобилия огромна популярност инструмент, съобщава Ти Ем Зи.
Според сайта за електронна търговия във вторник вечерта неизвестно засега лице е придобило китарата, която беше включена във вирусен видеоклип в края на септември - срещу тлъстата сума от 6550 долара.
През септември Гари Естес, жител на Тексас, похарчи 4 000 долара на благотворителен търг за китара, рекламирана като носеща подписа на Тейлър Суифт. След като се сдоби с китарата на търга, Гари взе чук и я строши пред камера.
Видеото с чука скоро стана супер популярно в социалните мрежи. По-късно Гари заяви, че не е имал никакви лоши намерения с това си действие, а просто се е шегувал.
Гари явно не се е чувствал твърде привързан към строшената китара на стойност 4 000 долара. В eBay е отбелязано, че мъжът я е дари
Елтън Джон получи наградата "Завет" на британското списание на ЛГБТК+ общността "Атитюд", предаде ДПА.
Изпълнителят се появява публично рядко, но лично дойде, за да получи отличието, връчено му от Ед Шийран, с когото са приятели.
Елтън Джон стана вторият човек, удостоен с наградата, след като през 2017 г. принц Хари, херцогът на Съсекс, получи приза от името на покойната си майка Даяна, принцесата на Уелс.
Появявайки се на сцената, Елтън Джон се подигра на собственика на "Тесла" и социалната мрежа "Екс" Илон Мъск, използвайки обидна дума. "Нека не говорим за Илон Мъск тази вечер - нека се забавляваме добре", каза той, цитиран от ДПА.
Сред останалите отличени на церемонията в Лондон бяха победителят в тазгодишния песенен конкурс "Евровизия" Немо, който грабна наградата за "Личност на годината", а бившата шампионка на същата напревара Лулу, която представ
Хиляди електрически проводници, клавиши, микрочипове и компютърни компоненти създават инсталацията на Елиас Симе на тазгодишното издание на Венецианското биенале на изкуствата.
ДА ВЪЗСТАНОВИМ ВРЪЗКАТА С ОКОЛНАТА СРЕДА
Елиас Симе е роден в Етиопия през 1968 г. Той е мултидисциплинарен художник, известен най-вече с мащабните си релефи, изработени от рециклирана потребителска електроника. Симе е мотивиран от желанието да възстановим и преразгледаме връзката си с околната среда, разказват от Grimm Gallery. По думите им авторът използва техники за сплитане и наслояване, за да създаде огромни мозайки, съставени от клавиатури, вериги, кабели и всякакъв вид електронни отпадъци, внесени в родната му страна. Тези материали се доставят от най-големия пазар на открито в Африка, разположен в етиопската столица Адис Абеба, отбелязват още от галерията.
Варна е най-големият бенефициент по проект на Посланическия фонд за опазване на културното наследство в Европа тази година, което подчертава дълбокото уважение на Съединените щати към богатото културно наследство на България, подчертават оттам и припомнят, че от 2002 г. насам САЩ са инвестирали над 1,3 милиона долара в девет проекта в цялата страна.
По думите на посланика на САЩ у нас Кенет Мертен, който наскоро посети „РеБонкърс“, културният център във Варна е доказателство за устойчивия дух и креативност на българския народ. „Именно в пространства като тези, които поддържат жизнени културни общности, динамичното взаимодействие на минало и настояще наистина оживява. Те не са просто места, те насърчават връзките и вдъхновяват бъдещите поколения“, посочва той.
Сдружение „Таляна“, което управлява дейностите в културния център, ще бъде основен партньор на посолството по този проект. Неговите ангажименти за насърчаване на социални дебати, активизъм и ангажираност на общността съвпада напълно с целите на Посланическия фонд за опазване на културното наследство. Нашият общ стремеж е да направим културния живот на Варна по-жизнен и да подкрепим разнообразните общности, допълват от посолството на САЩ.
Реновирането включва реставрация, консервация и изолация на покрива, подобряване на условията в пространството и на достъпа за хора с увреждания, облагородяване на района. Дейностите ще започнат тази есен. Предвиждаме в края на идната година да имаме един нов културен център, който ще работи целогодишно, каза артистичният директор на „РеБонкърс“ Ралица Герасимова.
„РеБонкърс“ е място за независими изкуства. То се помещава в исторически обект от 1827 г., който е най-старата напълно запазена сграда във Варна, и първоначално е служил за склад за барут на османските власти. Жителите на града са възстановявали и преоформяли пространството, превръщайки го през 90-те години на миналия век в музикален клуб „Бонкърс“, а през 2022 г. в пространството „РеБонкърс“ за култура. От откриването си центърът е бил домакин на над 500 събития с над 600 български и международни артисти, припомнят от екипа.
Непоказвани и познати фотографии и пет авторски видеа разкриват историята и метаморфозите на софийската „пазарна зона“ в изложбата „Изчезващият пазар като културен феномен“.
Експозицията ще бъде подредена от 8 до 26 октомври в столичаната галерия „Сердика“, информират организаторите.
„Експозицията, събрала непоказвани и познати фотографии и пет авторски видеа, повежда посетителите през времето, разкрива историческите пластове и метаморфозите на софийската „пазарна зона“ – от някогашната улица "Търговска", през ЦУМ и Халите, до джамията и днешния Женски пазар. Снимките, запечатали образи от три века, разказват по свой начин динамиката на търговията и социалните срещи, модата, атракциите, отношенията“, разказват от екипа.
По думите им петте кратки филма предлагат пет различни режисьорски разказа за
Компанията „Лайънсгейт“ (Lionsgate) оттегля новия трейлър на филма „Мегалополис“ на Франсис Форд Копола, предаде Асошиейтед прес. В сряда бе разкрито, че цитатите на критиците, добавени към трейлъра, са били изфабрикувани.
„Лайънсгейт незабавно оттегля трейлъра на „Мегалополис“,“ каза говорител на компанията в изявление за Асошиейтед прес. „Поднасяме искрените си извинения на засегнатите критици, както и на Франсис Форд Копола за тази грешка. Сгрешихме. Съжаляваме“.
Трейлърът, пуснат по-рано в сряда, включваше цитати на критици като Полин Кейл и Роджър Ебърт за други филми на Копола. За новия му филм няма такива рецензии. Изглежда, че целта е била да се подчертае разногласието на критиката към вече класическите филми на Копола като „Кръстникът“ и „Апокалипсис сега“. В трейлъра
Китаристът Джош Клингхофър, бивш член на „Ред хот чили пепърс“, пледира чрез адвокатката си невинност в четвъртък по обвинение в непредумишлено убийство на пешеходец, съобщи АП.
Властите твърдят, че 44-годишният Клингхофър е шофирал джип и е правил ляв завой в град Алхамбра, Калифорния, източно от Лос Анджелис, на 18 март, когато е блъснал 47-годишния Израел Санчес, който е вървял на пешеходна пътека. По-късно Санчес е обявен за мъртъв в болница.
На 29 август Клингхофър бе обвинен в непредумишлено убийство по непредпазливост, за което може да му бъде наложена максимална присъда от една година затвор и глоба от 1000 долара. Той не е обвинен в умишлено престъпление, а само че не е дал предимство.
Адвокатката му Блеър Бърк направи изявление от негово име в съдебната зала на Алхамбра и след изслушването отказа коментари.
Дъщерята н
Американската звукозаписна академия номинира за една от четирите най-престижни категории на наградите „Грами“ - „Най-добър нов изпълнител“ Бенсън Буун, Шабузи, Теди Суимс, Рей, Сабрина Карпентър, рапърката Доучи, триото "Крънбин" и Чапъл Роан.
Макар и това да е първото признание от Американската звукозаписна академия за тях, повечето са в развлекателната индустрия от доста време.
Звездата на телевизия "Дисни" Сабрина Карпентър, която е на 25 години, издава първия си албум Eyes Wide Open през 2015 г., но в поп принцеса се превръща едва през 2022 г. с песента Nonsense, последвана от хитовете Espresso и Please Please Please от шестия й студиен албум Short n` Sweet, издаден тази година. Тя подгряваше концерти от турнето Eras на Тейлър Суифт. А сега Сабрина Карпентър получи общо шест номинации за наградите „Грами", сред които още дв
Завистниците умират, завистта – никога. Който печели време, е спечелил всичко. От всички безумия, най-голямото е да се опиташ да направиш света по-добро място.
Това са само част от афоризмите на Молиер, останали непреходни във времето и увековечени в творчеството на френския драматург, режисьор и актьор (1622-1673).
„Буржоата благородник“ влиза в афиша на Сатирата, в режисьорската интерпретация на Бойка Велкова.
„Пиесата е изключително актуална, без да е от най-познатите и най-масовите заглавия на Молиер. За сметка на това е много смешна и хаплива, представя човека такъв, какъвто е бил, какъвто е в момента, и какъвто ще продължава да бъде – не можещ да се откъсне от собствения си егоизъм“, казва драматургът Михаил Тазев.
„